Sunday, October 4, 2009

Ape ntah?!

"ko pi pupul lada2 tu suma..lau ko pupul aku kasik ko lima ringgit."

Huuu..itu la dia dialog me untuk suh adik bongsu me pi "tuai" or kutip cili2 yg dah merah ranum masak kat pokok..wohye perkataan "pupul" itu adalah perkataan brunei yg mana munyiknye same la cam "tuai" "cabut" "kutip" em mana2 la yg sesuwei..

Gile banyak cili padi yg dh masak kat pokok tp xde sape nk amik..sume MALAS..huhuhu apeee la entry kali nk citer pasal cili padi (weihh! ko dah xde aidea lain ke?) em tu la pasal..xde ape la nk citer utk entry kali ni..bese laaaaa idop me kan sentiase busan..ujung2 minggu cenggini laaagila duk umah manjang..xde la nk meronggeng ke..deting ke..mane de kawan nk ajak lepak..bf ?sungguh jauh koordiniat beliau dgn me..so hanya spent mase kat umah je le..

Motip gambar di bawah???
huhuhu adek me bersama anak buah me perati aktiviti me'mupul' cili padi..Weiihh! pompuan x elok duk cemggitu kang montot besau!

Manyak2 cili padi yg ade kat umah..yg ni paling me suke tengok.Smart siot kaler..cili padi kaler itam..gile punye black metal!

Ngee..adek bongsu me bersama mak me
Em kekeke ntah pape ntah entri pasal cili padi...
ssuuuukeee dgr lagu kat playlist me skang...nining kazenku! sesungguhnya anda patot berbangge n beterima kaseh pada ku kerana mempromote dan juga menyukai lagu anda merangkap lagu band anda iaitu MOJJA (siap aku mention lgi nama band ko)..record la bagus2 babe! pe ni siap de background ayam bekokok, munyik gajah berlari2 anak (wah! sungguh aku memang suke menokok tambah..miahahahah!)
Cheers ,
Amysue

2 comments:

Erina Asmawani said...

wuiyooo..cili padi hitam! tak pernah tgk lagi. mesti pedas gilak ni kan amy?? bestnye wat sambal..nyum2!

p/s: nape tak dapat dengar lagu tu amy??

dk-mie said...

ntah le ena..x penah rase lg..br 1st time berbuah nih..tp sbnrnye lau cili ni masak dier tukar jd kaler pepel..huhhuu...kiut giler kalernye..

xleh dgr ek? ntah le..line tenet kut..koz me suh kekaseh hati :p me dgr boleh je..me pon kdg2 xleh dgr lau line x berape nk ok..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...