Tuesday, October 13, 2009

Hanya tinggal pusara..

Masa me sekolah rendah pecaya atau tak me di minati ramai kaum adam di skool me.Kebish! kebish! Haaa amik ko kan dh kene petumbuk.perasan!!!.AAAaaaaa iyeeee la x tipu..time tu me comel okeh..dah la tu bijak bistari..cerdik..maunye ramai yg menaruh minat.

Tapi sebenarnye tetekan tau idup di minati ramai (nk kene penampo lak ke?!)..Tengahari je misti me nanges2 lam bilik..takmo pi skolah agama..tau sebab pe? Sebab me sangat tak suka bila sang lelaki2 itu menunggu me di jambatan. Wohye, dulu skolah agama me atas sungai..so memang kene lalu jambatan.Kalau sowang takpe..ni satu geng tau duk tunggu me kat jambatan.dlm geng2 tu ade 2 owang suke kat me..Ahh! menci sgt dengan mereka..Kadang2 me sanggup lalu jalan jauh utk gi sekolah..takmo lalu jambatan

Tu halangan nk sampai ke skolah agama..dah sampai kelas lein pulak..me duk dkt ngn dinding..sebelah dinding kelas me tu adalah kelas darjah 6..sang2 lelaki itu darjah 6..n me darjah 5..nak tau dowang wat pe lak nk usik me? Dinding skolah me tu hanya la sekeping plywood yg sgt nipis..boley2 dowang tebuk lubang betul2 dekat ngn muka me..lubang itu sebesar duit 5 sen yang kemudiannya pandai membesar menjadi sebesar duit 20posen..owh! sangat menganggu perhatian me okey..suke cucuk2 ngn pensel tau..nyampah!

Mase balik dr skolah melayu me selalu ikut tabasan (huh! Maknenye lalu bendang laa)..skolah melayu me time tu kat tengah2 bendang..so bukak kasot..takot basah..hanya sekelip mata je kasot me yg bersaiz Cinderella itu di kidnap..meraung2 me menanges..dh la tu tak reti nk pulangkan kan?? Tekanan sgt2!

Tapi paling me x leh lupe bile me asek kene bahan je ngan sang2 lelaki tu setelah mereka telah menyaksikan adegan 18sx me mase time rehat kat skolah agama..huhuhuhu JANGAN la imagine yg lebeh2..18sx tu maksudnye mase tu kan kanak2 pompuan tgh gile mein lompat getah sayur yg kene sambung panjang2 tu..tak tau lah anda2 sume panggil pe permainan tu..tp kitowang panggil mein getah je..Me dulu terer tau mein getah ni…bukan takat pala je me leh lompat bagilah merdeka sekali pon..me boley je lompat..

Nak di jadikan crita..ari yg malang tu me tak pakai suar pendek kat dalam kein skolah tuh..slalu memang pakai koz tau nk mein getah time rehat…sang2 lelaki ketika itu ada di tepi tangga menyaksikan me tekinja2 mein getah tu (sopan kan me doulu2 ;P )…satu..dua..tiga (yeah! Haku mmg terer!) emmpatt.. Muahahah!kahkahkah! ejejejejje! Uhuk!..kedengaran sang2 lelaki di tepi tangga tu ketawa bagai nk mampossss…aaahhh!!! Me malu siottt!...mase ngah lompat, kain skool me betul2 terangkat yg memang kompem memperlihatkan spender polkadot kaler biru me time tu..MAkkkkkk! malunye yaaa ampunnn…me tewos berenti n lari masok kelas..uwaaa!!!! me nangesss la…malu x hengat!..pas kejadian tersebut mereka selalu panggil2 me ngn nama polkadot..Menciiiii!!!!..mase tuh mmg menciii tahap gaban dkt mereka semua!

Tapii..Kenangan tau sumer tu..walaupun dulu me sangat mencii tahap gaban kat dowang..sekarang tiap2 tahun me hanya mampu melawat pusara mereka dan sedekahkan al-fatihah utk dowang..hmmm kedua2 dak laki yg suke kat me dulu n selalu usik2 me dah pergi menghadap Illahi..Rosman telah pergi mase dia tingkatan 1 sebab demam panas..dan Asrul telah pergi semasa beliau berumur dlm lingkungan 20 tahun kerana kemalangan..Kedua2 berita sedeh tu memang sgt2 mengejutkan me..

Al-fatihah…moga2 roh mereka di tempatkan di kalangan orang2 yg beriman..Aminn


Cheers (terkenang semula...)
Amysue

1 comment:

Erina Asmawani said...

Wuiyoo..Me mmg digilai laki time sekolah dulu, siap tebuk lubang & cucuk2 me pakai pensil..lawakla dorang tapi paling tak tahan insiden polkadot tula..
hahahhaha..sabarjelah..tapi kenangan masa sekolah best, nanti ley cite kat anak2 ;)

Al fatihah tuk mereka. Amin~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...