Tuesday, November 24, 2009

Blur + dilemma = belom excited lagi!

Pagi tadi..

"uitt! mak tak gi kojo ko?" tanya saya pada mak..huuuu tipuuuu la slang noghori..mau kena hempuk ngn mak saya bila berslang sedemikian rupa.Dah tentula saya cakap sabah.

"nda'..mama cuti..." wah! sangat seronok kan mak saya..nak gi kl nye luse tp setat ari ni dah cotiii..mak saya kan dah nak pencen..jadinye cuti untuk taun ni kene abiskan..em cenggitu le kirenye..

Lagipun mak saya kata tadi dia gi membeli belah nak memasak bende2 yang nak di hangkut ke kl

"Mama mau buat sambal sate goreng...."

"Mama mau mengelupis la..berapa kilo bagus ah?..ntah cukup ka nda'" huuuuu mengelupis itu adalah satu proses wat kelupis..n kelupis itu adalah sejenis nasik pulut yang di balut ngan daun palas.

"em nda' jadik lah..mama mau buat daging masak kismis la"

"Dayang, ko buat la kek coklat moist tu dalam 2 bijik..n kek marble 2 bijik"

Uwaaaa..gile banyak mak saya nak hangkut ke kl..segala kelupis n lauk pauk tu mak saya nak bawakan abang saya..yele dah setaun ko tak jumpe.memang harus abang saya meroyan nak makan masakan mak saya..yang segala kek2 tu utk majlis cukur jambul anak abang saya nanti..

Saya masih blur nak susun rancangan kat kl nanti..padat sungguh aktiviti..ngan nak lepak kelana jayanya lagi.ngan berbagi mase nak tido umah abang saya lagi..mane nak jumpe kengkawan lagi..nak deting lagi...ayyo! saya harus berada di kl selama 40 ari kut baru cukup..huuuu



Cheers,
Amysue

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...