Thursday, February 25, 2010

Bermain hoki

Wah! tajuk macam saya je yang bermain hoki. hahaha! padahal saya jadik guru pengiring sahaja. Saya ni kira baru sangat jadik salah seorang guru penasihat kelab hoki.Tak sampai sebulan gitu. Tahun lepas saya jadik guru penasihat kelab ping pong. biskut cap ping pong. Eh! apa pulak tetiba keluar biskut kat sini. hehehe! sebab bila sebut ping pong je terus teringat biskut cap ping pong yang kalau rendam ngan milo penas menghasilkan perasaan yang sukar digambarkan. Sedap gila.

Okey, okey kembali ke pangkal jalan. Hari selasa and rabu hari baru-baru ni, telah ditugaskan untuk mengiring team hoki sekolah ke pertandingan hoki peringkat daerah. Dalam ramai-ramai guru penasihat kelab ni, hanya saya seorang sahaja available untuk meneman budak-budak ni.Yang lain sibuk dengan preparation untuk sukan olaharaga minggu depan. So oleh kerana saya masih baru ngan sukan hoki ni, maka 2 lagi kengkawan saya pun turut ditugaskan sama.Pheww! lega kalau tak, mati kutu haku nak mengurus sorang-sorang.

Haha! tapi actually member saya yang dua orang tu pun sama 2x5 ngan saya. Buta hoki! haa! elok bebenor la tu tiga-tiga cikgu yang mengiring ni buta hoki. Nak coach dorang tak boleh. Heheh kau coach la diri kau sendiri ye. Huhuh

Goal keeper untuk team perempuan. First time saya tengok secara dekat segala mak nenek yang melekat kat badan tu. Dah macam transformers dah saya tengok. Ni kalau la saya yang pakai kompem la tenggelam. Jadik bentuk empat segi tepat je macam peti ais. Hahah!

Team perempuan yang ya ampun nak suruh dorang tukar jersey dan buat streching punye laaaaaaa liat. Dahla kita ni bukan coach, tak reti haku nak mengarah dorang. Saya tengok coach sekolah lain beriya-iya la jerit sana, jerit sini melatih pasukan masing-masing. heheh kami bertiga rilek je.
Team lelaki tengah beraksi. hahah! masa game ni lah dorang kene belasah 6-0. hah! ambek kau! macamana tak di belasah sampai 6-0, main berterabur. Takde strategi. Bila dapat bola je kelam kabut nak pass.Langsung tak tengok kat sapa kau pass bola tu. Hantaran bola lemah. Eceh! kau tengok, haku mengulas permainan dorang kemain lagi. Cuba kau letak aku kat atas padang tu, kompem aku blur statik je tak tau nak buat apa. huhhuh!

Diriku dan puan nisa

Kami sekali lagi. Huhuhu masa ni dah mengantuk tahap gaban tunggu game yang seterusnya. Dah la panas tak ingat. Duduk saje kat stage pon boleh mengundang kehitaman kulit.

Aha!!!.. masa padang kene pancut dengan air ni saya memang suka sangat. Rasa macam nak turun padang dan ikut membasahkan diri. panasss woo
Gedik okeh dorang ni sorang-sorang. Main hoki asik nak kontrol ayu jek. Camno nak kejar bola kalau lari pun kau katup-katup langkah kau tu, adoiyaiii sayang-sayangku. kalau kau nak lari, kau belasah jek lari berterabur, janji dapat bola.

Heheheh..masa hari kedua tu, gigih kami bertiga membawa segala fail meja untuk disiapkan koz esoknya dah kena hantar. Cikgu sekolah lain sibuk coach bebudak dorang, kami sibuk membelek-belek fail. Tu kau tak tengok lagi member aku c Rino tu sempat lagi menyiapkan lesson plan. Muahahah! gila punya berdedikasi wo.

Daku, nisa and rino (cikgu-cikgu bidan terjun dalam hoki).Hahah!

Selama dua hari perlawan berlangsung asik baliklewat petang jek. Mau tak letih. Dah la team kene belasah teruk. Tapi tu yang 1st day punya. Nasib baik yang 2nd day team perempuan main ok. Siap menang lagi. Huh! berbaloi la jugek menunggu.

masa 2nd day, team sekolah kitorang main dah yang last game. Bebudak sekolah lain kemain lagi menyokong macam la yang beraksi tu sekolah dorang. hahaha! tapi okeyla jugak. At least bersemangat. Tu yang terus menang tu.

Paling tak boleh blah bila dorang bersorak bila dapat gol...cenggini:

"satuu tak cukup, duaaa tak cukup, tigaaa tak cukup, kasi dia cukup-cukup! woooooooo"

dan bersorak cenggini kalau ada pemain yang main kasar..

"Jaaaaangan emosi, jangan emosiii. wooooo!"

mak aihhhh! macam vangang je haku rase. Bukan pe, dah bunyik cam gedik okeh. Overrrrrr sangat. players lelaki takdelah macam kecoh sangat. Tapi cuba kau tengok yang pompuan2 ni..gediknye ya ampunnn.

Tapi yelah..budak-budak sekolah, bila jumpa ngan budak sekolah lain memang cenggitu le. hahaah! time-time saya sekolah dulu pun cenggitu gak. Cuma, dulu sedikit bersopan mungkin berbanding sekarang. hehehe

Apapun..sangat penat dan letih selama dua hari tu. Heheheh! bukan ketih apa pun. Letih menunggu, letih menguap, letih duduk saje dan letih tengok dorang main.


Cheers,
Amysue

2 comments:

Nurul Aima Hj Kaim said...

ha ha statement kena pancut air itu sungguh membuatkan ku berfikir ke arah lain..student ko bc ka blog mu ni mie..? apaapun aku dulu team hoki jg tp nda perna pegang kayu hoki..ada jg kayu hoki d ruma ku nie mie..taaapi aku guna utk halau kucing hu hu

Dayangku Army said...

amboiiii..ko ingat aku mention pancut dalam pancut luar ka apa?? hahahah! over di situ.

Aku ni belom kawin, makanya fikiranku masih suci murni dan sesungguhnya entry ku itu ditulis tanpa sebarang syak wasangka. Ko tu yang terlalu berfikiran jauh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...