Thursday, February 18, 2010

Jiwa gua masih muda

Salah satu teknik yang saya guna untuk mendekati para pelajar saya ialah sentiasa 'lepak' ngan dorang di luar waktu kelas. Suka borak-borak dan bergelak ketawa ngan mereka-mereka ni.

Malah saya lebih suka berkomunikasi dengan mereka mengikut cara mereka.I mean guna dorang punya lingo (err..tak sure macamana nak spell.heheh). Tak suka terlalu formal bila borak-borak ngan dorang. Hehehe pastu bila aku pulak yang terlebih berbahasa seperti remaja sekarang, dorang macam kagum gila kerana tak menyangka guru dorang berjiwa remaja. eceh!

Kadang-kadang terpamer muka terkejut kerana saya tahu sesetengah maksud perkataan yang biasa diguna oleh remaja. Hahahah! apa kau hengat cekgu korang ni dah season sangat ke?

Pastu kengkadang borak ngan saya aktiviti-aktiviti yang kengkonon cool ah.Pastu bangga gila. Eleh setakat main CS..main Dota, cikgu tak heran la beb! Hahahah! bila haku sebut je Dota, CS semua macam

" cikgu tau meh CS tu ape?"

"Wah! cikgu pun main Dota"

Eceh! padahal haku main sebut je tu. Bukan reti main pun. hahaha!

Tu belum bab-bab lagu baru lagi tu. Bila saya sebut je satu-satu lagu baru yang menjadi kegilaan dorang mula la buat muka macam laaaa aku ni dah season tahap yang melampau-lampau. Gila ah.


Cheers,
Amysue

2 comments:

Nurul Aima Hj Kaim said...

aduuh terasa tua bah becakap sm anak2 murid mu nih

Dayangku Army said...

hahaha! tu la pasal..macam aku ni datang dr zaman jahiliah seja ba

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...