Sunday, April 4, 2010

Pertemuan Pertama Mereka...

Hehehe..pertemuan pertama ek. Mereka yang saya maksudkan itu adalah ahli keluarga saya yang lain (kecuali saya dan mak) dengan Pengiran Arif Azhari. Huuuu..macam bertemu dengan sultan je kan. Hahah padahal itu adalah nama anak abang saya.

Sejak lahir sehingga la kini, Arif dah berusia 8 bulan lebih..barulah mereka sempat diketemukan. Saya dengan mak dah jumpa dah bulan Nov tahun lepas. Masa pegi KL baru-baru ni, kebetulan adik ipar abang saya kahwin. So kami satu family pun datang lah bertandang, sekali gus bawak family saya berjumpa dengan Arif ni. Iyo laaaa..dah bosa dah si Arif ni baaaaru la sempat bertemu. Sedihh..

Baru keluar bilik hotel. Huuuuu mencikkkk tahu dengan si Jamil. Saya hari tu try-try la pakai tudung yang ber'awning' ni. Mak saya la yang hasut-hasut suruh pakai. Kalau tak kerana hasutan itu, memang tak ku pakai tudung 'beratap' itu. Ntah, memang tak berapa gemar dengan tudung beratap tu. Lagipun, macam tak sesuai jek dengan bentuk muka saya.

Si Jamil punye mengutuk..aduhaiiiiiii dari pagi saaaampailah balik dari majlis tu. Sudah ku katakan kannnnn???? ku huduh memakai tudung itu. Memang terus macam akak-akak gitu. Jamil kata macam dia tengah jalan ngan akak opis jek. Kurengggg asam kamu!. Pastu kan diulang-ulang la ayat tu pat belas juta ratus kali. Mencik!

Tapikan, bagi mereka-mereka yang sesuai memakainya memang nampak elok je. Haku je pakai macam kepelikan sikit. Tak sesuai ngan muka ku yang kocik itu.

Jamil sempat snap lagi pic. Tu kesukaan la tuh ngan 'kemakcikan' haku. T_T

Kitorang pegi Sungai Buloh naik komuter dari KL. Sampai Sungai Buloh baru suruh abang ambil. Macam kesian pulak kalau suruh datang KL ambil kitorang. Tak suka betul naik komuter. Nak menunggu tu rasa macam...aduhhhhhh lama betul komuter nak datang. Pastu masa balik KL, masing-masing takmo naik komuter. Nak suruh abang hantar sebab koser nak tunggu komuter yang lambat gila nak datang.

Arif yang baru first time berjumpa dan didukung ngan adik saya. Huhuhuhu dia scan dulu orang tu. Kalau tak kenal atau tak sesuai kang jap lagi dia melalak la tuh cari bapaknya atau maknye.
Datang ayah saya. Huhuhuu nampak je muka ayah saya terus macam nak nangis. Hahahah! yelah dari lahir tak pernah nampak, tetiba dah besau cenggini bau ada lak muka-muka baru nak mesra-mesra ngan Arif.
Ngeh! Ngeh! ngan neneknya dia tak nangis koz dah pernah jumpa.

Arif ngan bapaknye merangkap abang saya. Comel woh Arif. Aloloololo!. Part paling potostet abis ialah bibir abang saya ngan bibir si Arif ni. Sama gila.

Kami sekeluarga berkumpul di khemah. Heheheh dah tak dihirau pengantin kat dalam. Kami sibuk menjejak kasih si Arif.

Pastu omak eh datang.

Amik jugaklah gambar pengantin. Heheheh, tapi tak tau nama penuh adik ipar abang saya nih. Kami panggil Siti je. Tapi tak tahulah Siti apa...huhuhu.Selamat Pengantin Baru Siti.

Rindu wo ngan Arif. InsyaAllah, raya ni dia balik Sabah koz turn beraya kat Sabah pulak. Akan ku ajar budak kecik ni spiking Bajau. Huhuhuh


Cheers,
Amysue

2 comments:

Nurul Aima Hj Kaim said...

ok pun mie ko pakai tudung be'awning' tu.. saja ja tu kesayanganmu psycho ko.dia takut ayumu terserlah..ha ha ha..neway cumil c arif...

Dayangku Army said...

jahat wo c jamil. Balik2 ni dikestawa. Mua ku kici ba. Mun mua org agak lebar, nmpk cantik bila dipakai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...