Saturday, June 5, 2010

Setan tu kalau tahap letak cicak dalam coke

Ada yang layan movie ni? iye..iye citer Lagenda Budak Setan.. Saya dan encik kekasih dah layan malam tadi kat KLCC. T_T menangisssss. Hahaha! banyak kali weh haku menangis sepanjang cerita ni. Pas nangis gelak-gelak..pastu nangis balik..pastu rilek..pastu nangis lagi. Alah..hampir semua minah-minah yang layan movie ni tadi semua duk sreeet..sreeet..sroooott. Hahah nangis la tu sama cam saya.

So far, puas hati gak lah, Masa sebelum tengok macam risau nau movie ni tak sebest macam kat dalam novel. Nasib baik ok gak. Hehehe dalam sedih-sedih ada gak yang kelakar. Huhuhu sampai si Ayu tu berbalut satu muka pun owang gelak satu panggung. Gagagga! sepatutnya sayu di situ tapi ntah kenapa boleh bantai gelak. Sengal.

Masa part Ayu masih lagi dipegang oleh Lisa Surihani, haku memang feel gila-gila la. Tu yang menjejeh-jejeh air mata saya turun masa si kasyah tu kena pegi masuk pedalaman tu. Wuuuu sedih. Part si Ayu kena bantai ngan Azmi tu pun saya srot sret menahan hingus meleleh. Muahahaha!

Tapi time part Ayu dah dipegang oleh Shiqin tu saya dah mula macam tak berapa nak feel. Huhuhuh antara sebabnye ialah..tetiba dah tukar orang kan..so lambat nak masuk skit. Pastu lagi rasa macam tak dapat feel sebab start di situ jalan cerita dah macam rushing. Tak sempat nak feeling-feeling sedih ke apa ke.

Time Kasyah dah dapat tahu Si emilia tu sebenarnya Ayu dan datang berjumpa emilia pun macam biasa-biasa je. Saya mengharapkan airmata saya menjejeh-jejeh lagi sekali. Sebab yelah dah setaun berpisah, si Kasyah balik nak jumpa Ayu tup-tup Ayu dah lama kawin..pastu keje dengan emilia asik dibayangi Ayu je dengan bau perfume la, cara jalan la,,suara..mata..bla..bla.. so memang harus la macam adegan bertangisan terharu koz akhirnya kasyah dapat tau emilia tu Ayu. Lagi-lagi Ayu yang dia dirindui tu dah bukan Ayu yang dia kenal sebelum ni.

Tapi saya dah dapat feel semula bila ditayang saat-saat bahagia Ayu dan Kasyah menjalani hidup sebagai suami isteri.. pastu menangis lagi saya bila si Ayu tu meninggal selepas lahirkan baby dorang. Wuuuuuu sedih.

Lepas scene Kasyah kat kubur Ayu bersama baby dorang tu, tetiba dah habis. Dan kuar tulisan yang bagitahu dah selesai bahagian satu...huuuu maknanya akan ada sambungan lagi. Adooooiihhh! dah habis ke?? kekeke semua orang macam "eh dah habis??" orang kat dalam cinema macam lambat nak pick up. beberapa saat pastu barulah orang "eh dah habis laaa..jom..jom gerak" haa gituu.

Cepat laaa kuar sambungan cerita tu. Sambungan tu mesti dia guna tajuk novel Katrina gak. Saya tak sabar nak tengok sebab yang jadik Katrina ialah Fazura. Suukkka ngan lakonan Fazura.

Apapun saya tetap puas hati dengan cerita ni. Kalau duration filem ni 5 jam (hahahaha! tak agak-agak) komfem lagi best ceritanye koz tak banyak cerita kat dalam novel yang terpaksa kena skip. Sanggup aje ku tengok walau 5 jam pon. huhuhuh

Jom layan OST Lagenda Budak Setan ni.




Bila cinta kini tak lagi bermakna..yang ku rasa kini hanyalah nestapa,.. ditinggalkan cinta masa lalu..dulu kau tawarkan manisnya janjimu.. kan ku sambut itu dengan segenap hatiku.. hingga engkau pergi tinggalkan ku.. Hilangnya cintamu menusuk hatiku.. hinggaku memilih cinta yang fana. Perginya dirimu.. merobek jantungku.. hingga ku terjatuh dalam harapan.


Cheers,
Amysue

1 comment:

Anonymous said...

HALU

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...