Saturday, November 13, 2010

Pink itu comel....konon!

Hemm..korang suka kaler ape ek? dahulu kala..berkala-kala..atau jadual berkala? Hahahahah! lawak budus kau ni cik amy. Tak..tak..aku saje buat lawak bajet korang gelak guling-guling, huhuhu rupenye tak langsung T_T.Ye paham korang tak dapat tangkap lawak haku. Huhuhu

Sebenarnya korang suka warna apa ye? saya sesungguhnya terlalu gilakan kaler pink!..emmm..tp x tahu la dah kategori obses ke tak. Tapi selain kaler pink, setiap tahun ku mesti suka dengan satu warna lain. Macam tahun ni ku macam gile skit dengan kaler oren.

Tahun lepas suka dengan kaler ijau, tahun-tahun lepas pernah suka dengan kaler merah..pepel...putih..bla..bla.. cenggitu la tetiap tahun. So bila tahun ni suka dengan kaler oren, tetiba bila beli kete pun nak pilih kaler oren...tema baju raya pun nak kaler oren..sebab tu bila nak bincang-bincang tema kawin tahun depan ku tak berani nak buat decision, sebabnye tatkala ini mataku hanya nampak oren aje yang cantik..klu pink memang ku dah berniat dari dulu takmo jadikan tema kawin. Konon la...tak tau tetiba saya nak kaler pink lak. huhuhu..

Ber'Oren'an lah kami di pagi raya 2010..hehe

Satu-satunya pic saya bersama Siti K@Viva Oren saya

So bila dah gila dengan kaler pink ni, rasa macam semua benda yang saya pakai dan yang saya makan pun nak kaler pink. Sayur pink, ikan pink, tauhu pink..huhuhuhuh best gila kalau mereka itu berkaler pink. Hahahah!

Antara barang-barang kegunaan saya yang berkaler pink

Stationary kalau boleh memang nak kaler pink..yang kat dalam pic ni adalah external hard disk n pensel..masa study dulu saya pernah mempunyai pensel case kaler pink..pemadam..liquid paper..higlighter..pembaris..pen..yang semua berwarna pink. Huhuhu! smart gile ku rasa bila semua berkaler pink..err..tapi studynye tetap tak rajin.Cemane????

Dah ku kata, kalau boleh apa sahaja barang kegunaan harian kalau boleh nak kelr pink juga. Walaupunnn pelestikkk nya sahaja. Tisu basah juga harus kaler pink!

Minyak wangi pon kaler pink!..terima kasih encik kekasih kerana menghadiahkan diriku minyak wangi ini.. Pandai kamu pilih kaler. Heheheh. Rangkaian syampu pun saya nak kaler pink...makeup remover oil pun botol kene kaler pink. Paling best! masa kat langkawi, saya terjumpa losyen gamat yang berkaler pink!..sedap weh pakai time sakit kaki masa period.
Kalau beli panti liner pun, saya suka beli yang duduk dalam kotak. Kan macam-macam design je dorang buat kat kotak tu. Jadi memang harusla ku beli yang kaler pink jugekkk.

Bantal kesayangan saya juga kaler pink. Ni pun hadiah dari encik kekasih masa besday saya yang ke 26. Tengkiu encik kekasih..

Langsir bilik!!!!..hehehehe jugek kaler pink. Nasib baik cat bilik tak kaler pink. Ni tak lama lagi nak tukar cat..tapi tak tahulah nak cat kaler ape. owh! harap2 la ku tak pilih kaler pink. nak juga try kaler lain.

Lampu belajar ni ayah saya yang belikan masa study dulu. Heheheh, mase saya mintak belikan lampu ni, saya tak la mengharapkan kaler pink. janji ada. Tup-tup dia belikan kaler pink..terharu gile..mesti ayah saya perasan banyak barang saya kaler pink..tu yang dia nak beli gak kaler pink..


Bekas nak letak bedak-bedak..cermin.. juga mesti pink. Baru lah perasan diri sentiasa CHOOOMELLL..uhuk! uhuk!

Moisturizer Lipstick Elianto..Memula kan, masa saya nak beli lipstick kat Elianto ni, dah berkenan kat lipstick jenis lain..bila SA tu tunjukkan lipstick yang ni, dan-dan je tak jadik amik yang tadi tu..terus amik yang ni. Hahahah! sebabnye.. casing dia kaler pink ye.

Juga dalam pic di atas ialah compact powder ZA yang berkaler pink..sanggup haku beli bedak yang mahal sikit dari bedak compact biasa hanya kerana casing dia kaler pink. Gila pink kan kata kau. :P


Beg kecik nak letak henpon skarang pun wajib kaler pink...juga environmental bag yang duduk dalam henbeg ku hari-hari pun mesti kaler pink..supaya setiap ari Senin apabila ku membeli belah di sopping kompleks, ku sentiasa bergaya comel dengan beg pink ini, walaaaaupun tidak diberikan beg plastik. Eh korang tau tak especially kengkawan sabahan bahawasanya setiap ari Senin adalah hari tanpa beg plastik?.Ye... Jadi mari sentiasa membawa enviromental beg kemana juga anda pergi.

Bila tak kesampaian nak kaler pink..janji dekat-dekat dengan kaler pink boleh. Macam pendrive ni..takdelah macam pink sangat kan..ala-ala pepel.Tapi boleh la.At least takde la terkeluar tajuk sangat. Hehehe


Hahahah! berusaha gila saya mencarik extension kaler pink nih, Carik kat kedai dua ringgit memang ade..tapi yang dua pin aje. Takde yang 3 pin. So ku berjaya mencarik extension ni dekat Low Yatt Sabah..heheh ape lagi kat Kompleks Karamunsing le. Suke gila haku.

Sebenarnya banyak lagi benda-benda kaler pink like henbeg..kasot..bekas..bla..bla..tapi koserrr la pulak saya nak mengsnap satu-satu..cukupla yang ada ni.Hemmm..teringat kegilaan saya pergi ke kelas masa zaman study dulu dengan warna sedondon. Kau bayangkan haku terkedek-kedek naik bas dengan baju kurung pink...tudung pink..beg pink..kasot pink..fail pink..pastu kalau ujan..payung pun pink. hahahahah!..kadang-kadang haku rasa macam lawak pun ada..kengkadang tetiba bangga bila diriku memakai kaler pink semua. Doiiihhh!..


@ Starwberry Garden, Kundasang. Thanks Kak Mas tulun amikkan pic ni.

Tapi sekarang KU CUBA untuk tidak pakai semua sedondon..kire kalau baju pink..ku try la pakai kasot itam..hehehe kadang-kadang berjaya..kadang-kadang terbabas juga haku berpink satu badan. T_T


Cheers,
Amysue

2 comments:

Nurul Aima Hj Kaim said...

mie aritu kan ada contest yg berunsurkan kaler pink..nsb suda limpas kalu enda..ko ni antara top 10 kali..abis terlebih PINK suda ni :D...I LOVE PINK too..tp nda bestnya kalu pakai pink x dpt match sama staring..huuuuu

Dayangku Army said...

huhuhu..owh iya? nda pa la bukan rejeki aku mo ikut. Ya..let's pray supaya ur 2nd baby nanti baby girl supaya kamu dua boleh berpink sama2.heheheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...