Monday, May 30, 2011

Batuk 100 hari

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Perasan kan..hanya berapa kerat je entri saya sejak kebelakangan ni. Heheheh tidaklah ku mengerti kenapa begitu. Bz dengan kelas pun iya...tak ada masa nak berblogging pun iya..huhuhu malas pun iya..

Tapi yang nyata untuk seminggu dua ni ialah keadaan kesihatan yang tidak begitu memberangsangkan..Asik tak sihat aje..kejap sakit perot (gastrik kot!)...kejap kena migrain..kejap batuk..kejap takde suara...dan yang paling membantutkan tugas saya seharian ialah BATUK!.. omaigod!! nak mengajar pun susah..cakap sikit dah kung..kung..kung..kung.. hadoiiii la.

Rasanya saya batuk ni dari awal bulan ari tu...baiklah kejap utk seminggu lebih..pastu datang balik.. Sampai la ke saat ini daku berkung..kang..kung...kang tak kira waktu dan tempat.

Semalam..beriye-iye saya menangis sorang diri kat dalam bilik sbb tak larat dh nak batuk..sakit dada..hihihi lepas dah puas nangis megik plak tetibe dah ok. Ari ni..kurang skit ah batuk...harap2 makin sembuh. Jenuh aih minum ubat batuk! lg pun nak gayut ngan sang kekasih pun payah..bernanah telinga dia duk dengar saya batuk tak henti-henti. Hahah!

Mak saya sempat cakap " ko nih kene batuk 100 ari kot"..haaa? batuk sratos hari???? first time dengar. Hihihi mak kata kalau batuk tak ok nk dekat sebulan ..mebi dah terkena batok seratos hari...maknanya..memang susah ah nak sembuh.. makan 3 bulan gak kalau nak sembuh...isk!!!!! tak kot...ni dah ok-ok dah ni. hehehe

Cheers,
Amysue

3 comments:

gadis are you said...

salam....alaa...cian miss kena btuk 100 hari?? lamanya...xtry g klinik??

Dayang_Amy said...

hihihihih ok kali ni suuuuuda..bulih sudah makan ais. hahahha...nda la..lama betul suda mis pantang ais.Menyampah ai!...

gadis are you said...

owh...ubt dia msti mau blnja sy mkn aiskrim skali, pas2 p oyeh oyeh...brulha sht..hehehe :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...