Thursday, June 23, 2011

Photoshoot suka-suka

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Semalam kami adalah melakukan aktiviti men'try' mekap baru..baaaanyak owh barang mekap sampai. Ada pelbagai jenama..but most of them adalah berjenama 4u2 and kryolan. Penah dengar tak 4u2? aha..mengikut jurumekap af baru2 ni..dorang dah start pakai jenama mekap ni instead of pakai mac tu semua. Tapi memang cantik ah mekap dia esppecially bedak membedak nih.


Tiga org jurumekap telah beraksi semalam termasuk la saya. Hahah! inilah kali pertama saya mekap orang setelah pencen selama 6 tahun. Gila..paling last saya mekap orang adalah pada tahun 2005..masa kazen saya bertunang ke ape ntah..lupa suda.

Batty yg telah dimekap oleh saya. Bila dah lama tidak men'touch-up' muka orang...lupa nak bagi terang mekap..hahahah..masuk studio trus x nampak apa-apa.

Ntahlah..bila dah makin mem'veteren' ni..kegilaan bermekap2an secara extreme itu semakin hilang. Tahun nilah macam nak aktif balik setelah sekali saya secara peribadi telah menghadiri kursus mekap anjuran pewanis..then 1 kali masuk kelas mekap photoshoot bersama salah seorang jurumekap AF9 (tp gua lupa deh namanya siapa) atas arahan bos dan 1 kali masuk kelas mekap asas juga bsama jurumekap AF9 juga atas arahan bos.

So ni mekap kit dah lengkap kat tempat keje ni..dengar2 bos juga suh join kursus mekap secara pro di salah satu akademi mekap pemes kat kk ni. Hehehhe..tp x sure la kompem ke tak. Bole la tolong budak2 filem bermekap-mekapan.

Model-model studio photoshoot


Tengok..bila dah masuk studio..x nampak pun mekap tu. Pasni kalau dorang mintak mekap memang kene tonyoh sekuat ati ni. Hahaha. Yang pic saya tu memang tak bermekap pun.



p/s: gambar studio adalah tidak diedit secara pro oleh saya...hehe

Cheers,
Amysue

1 comment:

ribena said...

rasa mcm artis pla hahhhaah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...