Monday, July 4, 2011

Bakal pengantin yang gamble ah..


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Wah dah bulan Julai laaaaaa...betapa masa itu sangat cepat berlalu. Jap lagi pose..pas sebulan..raya...lepak sebulan lebih..then.....mak nebes uolsss...

Oleh kerana saya dengan encik Jamil ni berkoordinat jejauh..maka amat sukar la ye nak buat persiapan kawen tu sesame. Sedeh okeh..beli barang kawin sengsorang..dan kedengaran sayu meratapi je bila encik jamil pegi karnival pengantin sengsorang.

Tu yang berabis bagai takde hari esok kitorang beli barang-barang persiapan baru-baru ni. Alhamdulillah...banyak gak perkara yang dah setel.

Hahaha tapi memang cam kelakar sebab dalam masa yang singkat, tambah tolak...adalah dalam seploh hari je kami menyelesaikan perkara seperti kusus kawen...tempah baju kawen...beli baju...beli barang2 hantaran..beli doorgift...tempah langsir...beli cencen tunang&kawen..bla..bla..macam main pick-up2 je semua benbarang tu semua. takde de pikir pepanjang.

Memang takdelah nak kata istilah survey berhari-hari...survey 2,3 kedai sudahhh. Paling rasa takleh terima kenyataan pasal pilih cencen kawin and tempah baju. Boleh tak dua benda ni buat aku takut nak masuk kedai?????. Bongok betul. Hahahha

Nak masuk kedai pegantin pun macam main sorok2..gostan kedepan banyak kali baru masuk kedai. Sama gak kedai cencen...tak sempat kaki melangkah masuk..saya dah tarik dia ke tempat lain. Dia punya nebes dan cuak nak masuk kedua-dua kedai ni macam nak jumpa doktor injek je. Hadoiiii..peliks

Tp akhirnya...dah setel gak ah..saya cuak nak masok kedai cencen bukan pe..haku ni dahlah bukan pemakai tegar barang-barang kemas (kau boleh kira eksesori yg aku ada..tu pn kalau ada yang nak dikira la..hahhaha)..memang saya langsong tak tahu cemanakah cencen yang harus saya pilih...mak ayag kitorang lak serah bulat2 kat kitorang...rege cencen yg patot saya amik pun tak tau..kang termurah sangat, marah plak ibubapa kitorang..kang teramik yang mahal sangat di kata plak saya sengaja pilih yang memahal. SUMPAH...aku memang lost pasal cencen mencencen ni.

Dahlah saiz mengalahkan cinderella...macam cencen bebudak je kot. Hahhaha! tapi untung kot encik Jamil sebab bila cencen kecik..emas pun kurang..rege pun murah..Haiyaaaa tak acik...harus kena redeem pas kawin ni. Heheheh

Sama gak tang baju kawin...tapi ni ok skit ah...saiz memang ada je kat butik..tapi kaler yg kitorang nak plak takde. So terpakse lah tempah baru. Oh my God!!! aku suka gile kot dengan design tu. Tp tengok ah nnti cemana bila dah fitting. Baju malam berinai pon aku suka gila. Rasa macam nak pakai tetiap malam. Tetiap malam lepas mandi je aku nak mencuba..ape kejadahnye dayang oiii.

Owh baju berinai n nikah saya beli je. Senang...save bajet..memula ingat nak tempah je..tapi beli kain je dah berapa...upah tempah lagi...so membeli aje kita ye. Osah la membuang duit sangat. Boleh tak masa beli baju tu saiz gua bukan S??? M ohkeh!..wah...wah..1st time ye baju s itu seperti nangka di balut di badan saya. Hik..hik..hik...lucu banget.

Bila dah habis membeli belah..dan encik jamil pun balik ke semenanjung..terus tepikir...huhhuh punya gamble acara membeli-belah kitorang..rase cam main remmmmmbat je. Tapi so far..saya berpuas ati kot.


Cheers,
Amysue

5 comments:

Erina Asmawani said...

wahhh! bestnyee..banyak dah settle ;)
kalo nak diikutkan tak yah masa panjang2 pun untuk settlekan semua preparation kawen ni, asal yakin n puas hati. Settle! Kalo panjang2 masa preparation karang ade je yg tetiba nak tukar lah..x puas hati itu, tak puas hati ini..btw, all the best Amy ;)

Nurul Aima Hj Kaim said...

kalu rembat tp pushati ok baaa...so kaler pink still onn bah kan?

~ As ~ said...

cepatnya masa berlalu, jgn lupa jemput ahh..

Dayang_Amy said...

ena: Tu la pasal...malas kot nk pikir2 panjang..kang tensen sbb asik nk survey memanjang..lps dh beli2 semua mmg tak tgk dh kat kedai lain takot tertensen klu de lg yg murah. hehehe

Dayang_Amy said...

emma: yep! so far sgt puas ati...wedding theme stick to pink+peach+cream+pepel..baju pink belacan..tp uols memadai la pki pink..huhuh

As: ya...rilek2 skali rupanya bulan 7 sda...dtg ko ah lau aku jemput..:p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...