Tuesday, August 23, 2011

Aktiviti Berbuka saja..

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Huh! tadi pegi kedai kek yang biasa pegi...boleh dikatakan hampir separuh barang membuat kek naik harga!...uwa...bukan seposen doposen ye naiknye...naik sehingga 2, 3 hengget. Tak kah kau meraung di situ?

Cream cheese 500gm dah harga RM14.++, dulu memula rege RM 11.++ pastu neik ke RM12.++..tadi dah jadi RM14 hengget. Nangesss. Heh! tapi kalu beli kat Giant ke Servay ke yang 250gm aje dah rege RM 10-11. Lagi parah.

Pastu beli coklat masakan 1kg rege RM11. Dulu RM9 je. Uwa..nangessss lagi. Pasni Cheese Cake kena naik harga ah. Choc Moist pun tepaksa neik harga.

Aduh lupekan lah pasal barang neik harga tu semua. Serabut kepala. Owh ye! ari ni saya dengan member2 opis akan berbuka di studio. Best owh! sebab ada main masak2 lagi kat sini. Tapi saya bawak cream puff aje. Huhh dah la tu, sikit plak cream puff sy bawak. Tak larat ah nak nak buat bebanyak semalam sebab saya balik lambat gak semalam.

:P semalam gi berbuka ikan bakar lak dekat pasar Filipin. Ni kes asik teringat2 dekat ikan kerapu dan latok yang kitorang makan ari jumaat lepas. Serius..boleh ketagih owh. Eh korang penah makan latok tak? tak tau lah dekat semenanjung ada ke tak. Tapi saya tak pernah jumpa la kat sana.


Latok tu sejenis rumpai laut yang seakan2 anggur..tapi kecik2. Adoiiii punya nikmat bila kunyah dalam mulut. Tapi kena cicah ngan air asam atau sambal belacan. Pergh!!! boleh pengsan tahu.

Latok yang disiram ngan air asam + sambal belacan.


Semalam kitorang sebelas orang, makan ikan kerapu rege RM50 (besaaar punya) , Ikan puteh RM30 (pun besaaaarr ), udang bkr 20 ekor (RM10) dan latok 2 pinggan...bla..bla..semuanya RM119. Makanya sorang kena bayar dalam RM11.Okeylah tu.


Aduh..tak sabar plak nak makan2 petang ni.



Cheers,
Amysue

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...