Thursday, August 11, 2011

HIV Test @ Klinik Kesihatan Luyang

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Tadi masa bincang-bincang pasal design kad kawin saya dengan member baru perasan bahawaaa Ya Allah..tinggal 3 bln je lagi nak kawin. Huahuahuahua..terus nebes tahap yang berdebar2..nak pitam..loya tu semua. Huhuhu! esok mesti pegi tempah kad kawin...pastu yang design sendiri punya by next month mesti print!..

Dan secara tiba-tiba terus tangan laju je isi borang kebenaran kahwin. heheh sebenarnya dah lama ambil..tapi malas nak isi. Lepas je isi butir-butir peribadi saya dan encik Jamil, terus saya berdesup pegi Klinik Kesihatan Luyang untuk ujian saringan HIV.

Tapi sebelum tu saya sempat google no tepon KK Luyang ni and call tanya bila boleh buat ujian HIV..fuh! nasib saya sangat baik. Untuk bakal-bakal penganti di area Kota Kinabalu ni, ujian saringan HIV KK Luyang diadakan hanya pada hari Selasa dan Khamis sahaja jam 2-4ptg. Walk-in sajork..tak payah nak appointment2 bagai.

Saya terus keluar untuk ke Klinik Luyang. Yippiii! suka sebab tak ramai pun orang. Saya orang pertama yang dipanggil masuk..Lepas tu ada satu pasangan..tu je. Sikit kan orang. kejap je dah siap. Wohye, ujian adalah free ye. Cuma bayar yuran pendaftaran saja RM1. Jangan lupa bawak borang dari MUIS tu sekali. Then nanti kat kaunter tu akan ada borang lain yang dorang suruh isi.



Memang menjadi tabiat turun temurun saya asal nak jumpa doktor rasa macam nak pitam. berdebar-debar..hahaha! orang lain rilek je kot.

Doktor tu bagi penerangan terperinci cemana ujian dijalankan..pastu ready untuk diambil darah. Pergh! aku punya cuak macam nak kena amik bergelen-gelen darah. Skali bila dah amik...cehhhhh! sikit bebenau. Siap saya tanya lagi "sikitnye..cukup ke?" hahaha...

Then dia letak darah tu atas plat ujian dan titiskan apekebendentah cecair tu pastu tunggu ah dalam beberapa minit. Saya rasa tak sampai 5 menet pun....berdebar-debar tunggu..huhuhhu last2..alhamdulillah..trus dokter ucap tahniah. heheheheh. Yahooo! dah bleh kawin...

So..insyaAllah sok misi ke kedai kad kawin plak..start hari ni memang nak tak nak saya kene proaktif sikit. Takleh lah nak kata asik "nanti" je.

Lagi 3 bulan je lagi Dayang.....


Cheers,
Amysue

9 comments:

annfrendly said...

wah... dah dekat dah ni..lagi 3 bulan je nak kawin.. bestnya..

semoga segalanye berjalan dengan lancar :)

Nurul Aima Hj Kaim said...

wow!!!

Dayang_Amy said...

ann: huhuhu a'ah tu la..jarang mengira hari..tup2 bla tgk kalender..mak aih 3 bln je lg...

emma: apa yg wow?

gadis are you said...

wah...semakin berseri2.....=)

PUAN SUE (asam.garam.gula) said...

mesti bdebr2 kn.hehe.

Anonymous said...

"HIV Test @ Klinik Kesihatan Luyang"
ni punya info yang baik untuk saya..saya baru mau pergi ke sana buat ujian..kahwin 12.11..nikah 11.11..hehe

Nor Zakiah Hasim said...

Salam nant borang2 kiter tue doktor terus sign kan...xpayah nk tunggu bminggu2

Nor Zakiah Hasim said...

Salam...pas doktor terus diorang sign borang kawen tue ker atau nk kna tggu lg

Dayang_Amy said...

Yup...siap time tu jg..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...