Thursday, November 24, 2011

Hari Pernikahan (11.11.11)


Teaser from my OP


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Saya akan start cerita kahwin saya dengan hari pernikahan saya pada 11.11.11 ..Sebenarnya saya tak pernah pun bermimpi atau pasang angan-angan nak kahwin pada tarikh-tarikh rebutan seperti ni. Bagi saya mana-mana pun sama je..janji nikah. Ye tak??.. heheh tapi, dah pihak lelaki cadang nak tarikh ni, maka saya ikutkan aje. Usah nak banyak bunyik..hihih

Actually pada 11.11.11 (Jumaat) tu start pagi je dah ada aktiviti mengelupis / melamban..ni kira adat tradisi la untuk kampung saya untuk satu kampung bergotong royong membuat kelupis /melamban ini..terus sekali la jamuan makan tu semua. Ari Jumaat tu majlis start seawal jam 7.30pg.. hahahah tekocoh-kocoh saya bersiap. Bagusss kan..Official Photographer (OP) dan tetamu dah sampai saya masih belum mandi yeee...


Ni la kelupis itu..kalau lamban tu sama je..cuma dia bungkus dalam daun kelapa muda..

Menunggu untuk dinikahkan.. heheheh
Selepas Solat Jumaat, dalam kul 2.00 ptg camtu , majlis pertunangan dan pernikahan saya pun berlangsung. Hehhe..saya bertunang dulu (walaupun langsung takde gap waktu ye..sekali harung je sarung cincin tunang ngan cincin nikah) then baru nikah.

Ngan cousins yang sangat bekerja keras (referring to their sleepless night before nikah..tp tido la jugek..cuma lambat kot)

Tapi, takpelah..janji Encik Jamil hanya sekali lafaz aje ye. Heiiibaaat kamu encik suami!..Hahahahhaah! dia punye nervous tu kan..terus baca akad nikah dengan begitu laju ye dan betul-betul tiada alunan..straight dan keras bunyiknya. Kwang-kwang..baru nak feeling-feeling sedih tetiba nak tergelak. Tak tau la cemana nak harmony kan dalam video karang. Background music adalah sgt syahdu..tetiba masuk suara stress baca nikah. Hahah!


Alhamdulillah....(lame gile kot cium tgn ni..hahah)


Sebelum dinikahkan

Alhamdulillah..akhirnya saya selamat bergelar isteri kepada Muhammad Jamil..lelaki yang saya cinta gilak selama 3 tahun lebih..hampir 4 tahun..


Us (Husband & Wife)

** gambar-gambar adalah daripada pelbagai jenis camera kazen2 sebelah saya dan sebelah suami...

Cheers,
Amysue82

2 comments:

Pn.Ibu said...

nice date sis, selamat pengantin baru :)

Munnafendy said...

tahniah =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...