Wednesday, December 21, 2011

Review Doorgift : Lollipop

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Ari ni nak share pasal doorgift lollipop saya. Berlollipop sebagai doorgift adalah salah satu daripada hajat besar saya yang mesti saya realisasikan. Huhuhuhu..berkeras taknak gula-gula lain..sebabnya comel okeh ada lollipop dekat wedding kau. Sukeee!...



So tetiap ari godek belog B2B yang ada..ramai gak yang buat lollipop as their doorgift..tengok punya tengok, saya dah aim aim satu vendor nih. Kira memang kompem la nak amik lollipop kat tempat ni. Tapi bukan dekat Sabah.. tapi dekat Subang. Alaaaaa kat Silver Elegance..rasanya ramai gak B2B yang beli kat tempat nih...dan Ramai gak yang kata memang murah dah berbaloi amik kat sana.

Namun..hari demi hari...wah!hari demi hari kau..hihihih...pastu dah asik bz je..sampai saya terlupa nak gi order..asik 'nanti je la' kat kepala ni, maka rasanya tak sempat la saya nak mengordernya..

Sebagai alternative, saya cuba-cuba la usha kedai-kedai borong..satu..dua..tiga buah kedai borong saya tengok tak jumpe pun lolipop yang saya nak. Yang ada cuma yang Chupa-chupa tu je la. Tak nak yang gitu... T_T.

Pastu saya teringat satu kedai borong dekat Sinsuran..sebab masa abang saya kawin, mak saya beli segala makanan ringan kat sini la. So saya pun pegi tengok....ALHAMDULILLAHHHHH....rasa macam nak pelok aunty tu nak berterima kasih sebab dia jual lolipop yang macam saya nak. Terus je saya beli 5 pek. Satu pek ada 40 batang..dan harganya ialah RM7.00.

Maknanya saya beli cuma 200 batang..nak kasik budak-budak kecik je pun. Kos untuk sebatang RM0.18 sen jek. Whoaaaaahhhh! murah okeh..save bajett..Hihihi..

Tapi saya ada buat alteration la sikit. Dah harga begitu kan, takkan la kau expect lolipop dia macam Famous Amos kan..memang tak ah..dengan selotape kaler orennye..pastu bungkus senget benget. Sakit owh mata tengok..

So saya bukak semua tape oren tu..Kemudian saya ikat dengan dawai kaler silver/gold..then..potong skit plastik lolipop yang terlebih panjang tu...Saya tak cabut pun plastik tu just potong sikit je kat bawah.. and print out thank you sticker yang muat-muat saiz lolipop. Terus tetibe saya tengok dah macam rege singgit setengah. Hahahaha..best owh.


Saya print atas kertas sticker..pastu opkos le kan nak letak katun tu..then lekatkan kat batang lolipop tu. memula ingat macam nak print thank you sticker dan bubuh kat permukaan lolipop..tapi pikir-pikir punya pikir..kang bila plastik dah bukak, dah takdelah ucapan terima kasih kau kat sana. Nunnnnn kat longkang.. huuuuu sedeh!..

Jadi bila letak kat batang dia..selagi gula-gula tu tak abis..selagi tu la thank you tu ada..pastu kalau orang tanya 'Eh mana ko dapat lolipop yang comel nih?' #PehlissssLa, dorang tau benda tu dari wedding kau. Gituuuuuuu.

Ingatka kanak-kanak je yang makan..tapi saya tengok tak kira dewasa ke kekanak ke..ade je lolipop selit kat mulut dorang. Hehehehhehe saya hepiiiii.

Antara wajah-wajah dewasa yang telah menikmati lolipop tersebut. (Heheheeh..Kama, AbgDi..pinjam sat gambo eh. Hehehe)

Owh ye..untuk B2B dari KK, kalau nak beli lolipop yang macam saya ni..korang pegi kat sinsuran..sebaris dengan Hotel Le Meridien (bahagian belakang)..carik kedai borong kat barisan kedai-kedai kat sana. Hihihihi saya lupa la pulak nama kedai tu apa..tapi senang je kot nak jumpa..dekat dengan kedai-kedai pakaian.

...dan untuk yang berminat mengetahui tentang Silver Elegance ni alamatnya:


Silver Elegance Sdn Bhd

No. 10, Jalan Industri USJ 1/18,

Taman Perindustrian USJ 1,

47600 Subang Jaya, Selangor.
03-8023 6813 (shima)


Cheers,
Amysue

3 comments:

Cik Nasha said...

comels aje kan kalau bg swirl lollipop cmni.. sy pn nk bg seketul cmni je utk kanak2.. :)

Dayang_Amy said...

hihii tu la..lagi senang..lain dr yg biasa.

Smile Is Cure said...

waahhh...nk cr cam ni jgk...tp xtau kat mane..skang da tau...bley cr..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...