Tuesday, March 20, 2012

Review: Pelamin

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Masa kahwin ari tu saya tempah dua jenis pelamin. Satu mini pelamin untuk dalam rumah dan satu lagi pelamin sanding di luar rumah.

 Kalau letak bantal nikah..jadiklah pelamin nikah...

Kalau letak kerusi..maka jadiklah ia pelamin berinai..

Pelamin dalam rumah, walaupun simple..tapi begitu cantik di mata saya. Pelamin dalam rumah memang saya mintak yg paaaaling simple. Pelamin ni untuk majlis akad nikah dan malam berinai...kat luar untuk sanding. Eh! berapa kali nak bagitahu? huhuh

Saya amik dekat cikgu adik saya. Saya panggil dia cikgu Nazrey..saya rasa macam dah lama juga saya aim pelamin dia ni. Setiap kali saya pegi kenduri kawin area Papar yang ada pelamin dia kompem tak pernah tak cantik. Saya memang suka. So bile dah ada tarikh kawin, awal-awal lagi saya suh adik saya booked untuk saya. hehehhe...

Saya tak pernah jumpa dia face to face sehingga la sehari sebelum saya nikah (masa nak pasang pelamin). Maknanya, saya cuma berbincang dengan dia melalui sms sahaja. Ye sms sahaja. Hihihih tepon pun tak penah. Saya just bagitau theme color saya apa, baju sanding kaler apa, baju malam berinai kaler apa..dan cemana konsep pelamin yang saya nak. Memang senang la berbincang dengan dia.

Pastu sehari sebelum majlis nikah...dia and team datang la buat pelamin. Huhuh jam 4 ptg camtu la baru dia and team datang. Macik-macik saya yang lain dah sibuk-sibuk tanya pelaminnya mana. Abis dah petang pun pelamin takde lagi. Huhuhhuu actually saya pun risau gak.


Akhirnya berdiri megah jugak la kedua-dua pelamin saya. Waaaaaah!!!!!!! saya betul-betul tak pecaya dia buatkan saya pelamin yang sebegini indah. Saya tahu dia buat kompem cantik tapi saya tak imagine la pulak cantik gila macamni. Pastu macam pantas gila dah siap. Cok! cek! cok! cek!..eh dah siap. Gituuuu..

Apa yang saya suka tentang pelamin ni sebab banyaaaak bunga..macam taman bunga. Hik!hik!hik..pastu sebab de sangkar2 bagai....pastu ade kubah!...banyak plak tu bunge2 berjuntaian. Now tell me kenapa saya harus tak eksaited dengan pelamin ni??? haruslaaaaa eksaited..yippi!!!

Close up kubah yang ada bunga berjuntaian itu.

Walaupun tak pernah berjumpa face to face..cuma bersms..tapi dalam banyak-banyak benda dalam majlis saya, memang pelamin adalah objek utama yang meniti di bibir setiap tetamu saya (wah! meniti sangat.. heheheh)..memang paling orang duk tanya-tanya la. Jadi alhamdulillah..memang tak salah percaturan saya memilih dia untuk buat pelamin saya. Heheheh memang berbaloi saya aim dia selama ni. Thanks cikgu Nazrey! 

Okey...kalau ada B2B dari area Papar hingga ke KK yang sedang mencarik-carik pelamin yang gojes-gojes boleh la try kontek-kontek ngan  dia ni. Kat bawah ni ada sempat sy ambik gambar pelamin dari FBnya...semua adalah daripada FB beliau...Cikguuuu..saya pinjam ya.

 Wuuuuu..saya suka pelamin yang ni 

macam fairy tales

Putih yang suci..awww

Yang simple pun ada..

Owhhh! yang ni pun saya sukaaaaa

memang cantikkkk

Cantik kannnn???


Ni FB beliau..kalau berminat boleh add dia...and kalau nak call dia terus pun boleh. Bleh email saya untuk no fon beliau..nak tolong saya tanya-tanyakan pun boleh. InsyaAllah..harga berbaloi dengan pelamin impian anda....heeee


Cheers,
Amysue


2 comments:

N.Aima K said...

so true..pelaminnya mmg cantik!! so far lps attend wedding mu blom ada lg pelamin yg aku excited languilangui begambar setiap sudut..haha..

Kancilbiru said...

cantik2 la pelamin dia...canteksss sangat...teruja tengok.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...