Wednesday, March 13, 2013

Cerita Bersalin - Part 1

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Woo Hoo!! Hihi oleh kerana telah berjaya mengepost entry pakai apps ni..harap2 saya makin rajinlah mengapdet belog ye.

Woh ye..sekarang ni saya tengah cuti bersalin..hihi x lama lagi dh nak masuk keje. InsyaAllah 8/4/13 ni dh masuk opis. Oh man! Saya rindu gila dgn opis n rakan sekerja yang lain.

Alhamdulillah pada 4/02/13 yang lepas saya telah selamat melahirkan seorang baby pompuan. Hehe tepat seperti yang dijangka..memang baby girl la yang kuar. Oleh keranan saya terbersalin awl iaitu pada usia kandungan 37minggu 1 hari..maka baby kuar pn xdelah besar mana. 2.65kg je..dan dilahirkan pada kul 12.45 tengahari!.. Huhuhu matiklah keras kepala kang baby ni sebab lahir time tengahari buta. Ahaks!

Oleh kerana kelahiran yang tidak dijangka..maka saya isytiharkan hari saya bersalin tu adalah hari blur saya. Hahahahah! Sumpah saya blur sepanjang hari. Tapi alhamdulillah..saya berjaya laluinya dengan mudah..

Kalau ikut manual due date saya adalah pada 1/3/13.. N kalau ikut scan macam awl 2 minggu so maybe akan bersalin dalam 21/2/13.. Maka saya pun dengan penuh yakin amik cuti bersalin start 18/2/13.. Hehehehhe! Sekali terberanak awal..satu hape pn x sempat handover keje opis dekat member..

Dayang Qaireen Ayra bt Muhammad Jamil..beberapa jam selepas dilahirkan

Saya rasa sebab saya terlalu aktif seminggu sebelum terberanak tu dan juga hyper aktif a day before beranak..hikhikhikhik..sudahnye..beranak lah daku dalam keadaan blurrrr. Baiklahhhh..

Kronologi seminggu sebelum beranak yang dikatakan terlalu aktif itu:
Masa ni encik hubby balik Sabah..so banyak lah benda yang kami settlekan bersama.

1) Pegi register nak beranak dekat Rafflesia Medical Centre..n berklinik skali..ahahha! Gila tak gila..week 36 masih tak tau nak beranak kat mane. Well, actually pilihan ada dua..hosp.papar atau rafflesia nih. Tgk mana yang sempat la ye. .

2) Settlekan beli baju baby. Banyak tempat pegi..so memang banyak berjalan. Pepagi kuar..malam baru balik..adoiii sakik pinggang.

3) Sempat buat maternity photoshoot selama 2 hari.. Ari pertama saya ngn encik asben je tertonggeng2 amik gambar. Second day mtk tulung member ambikkan..pastu kami edit sendri.

4) Somi dh balik..byk urusan tak selesai lagi. Terkedek2 gi renew road tax.

5) Terkedek-kedek gi Hosp. Likas sebab ada appointment kat sana...oooooOooo mak aiihhhh! Sampai dalam kul 10.30... Dapat jumpa doc kul 2.30 .. Nak nangesssss aku tunggu sengsorang. Sakik buntuitttt..dah la parking payah nak carikkkk!

6) Sempat berklinik untuk week 36.

7) Jumaat terakhir (saya beranak ari senin) selambe je gi jenjalan waktu ofis hour sengsorang..huhuhu member dh sound tak bg kuar sorang..tp saya rilek je. Lambat lagi kut.


Saya di hari jumaat terakhir sebelum terberanak..hehehe

8) Sempat menesionkan diri di black room join member ofis lain memerah otak utk program JPK 'single-tier'..

A day before deliver....

1) Saya pulun basuh baju somi..baju saya yang dh stok seminggu tak basuh..basuh baju baby trip terakhir..

2) Basuh baju tingkat bawah...menyidai pulak tingkat atas..jadi sila imagine berapa banyak kali aku turun naik tangga kalau dh baju nk dekat 5 trip..fuhh! Mintak napassssss

3) Kemas bilik bujang (bilik time somi x balik) tingkat atas...then basuh toilet bilik skalik. After that kemas pulak bilik kelamin (bilik time somi balik) yang berada d tingkat bawah. Huahuahuah..memang kejenye turun naik turun naik je.

4) Packing barang baby n barang sendiri untuk bawak ke hospital. Hahahah! Gile kentang week 37 baru nak ready beg dalam kete. Membe opis adalah sgt bising..ari2 tanya dh letak beg ke belom dalam kete. Hihihi! Liat bebenor katenyeeee..

Kul 9mlm baru settle semua keje. Fuh! Baru senang hati nk pikir pasal beranak...dan malam itewww ku tidur dengan begitu nyenyak sekali..

Esoknyaaaa....jeng jeng jeng...seawal kul 6.30 pagi tetiba ada tanda macam nak bersalin.....

Bersambung.....



Cheers,
Amysue

3 comments:

Misya Mialen said...

mie, ko mmg terlalu aktif ba tu kan. tula bb un x sbr sdh mo kluar. hihih. tp, bgs jg aktifi2 ni mie, sdp bb mo kluar;)

Dayang_Amy said...

Tula...tambah2 lg asben teda..jd segala benda lamd buat sendiri..kesian betul. Huhuh

nabillah bolhassan said...

Birthday sama dengan saya. Boleh jadi geng nih! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...